Ladataan sisältöä

PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Autamme mielellämme kysymyksissäsi palautuksiin- ja reklamaatioihin liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi tältä sivulta olethan yhteydessä asiakaspalveluumme

 

Palautukset

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  • Tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt sekä hygieniatuotteet, kuten tyynyt, peitot, lakanat.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskululla. Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan palautuskulu.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Vekelle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Tuote on myyntikelvoton, mikäli tuotteessa on esim. eläimen karvaa.


Reklamaatiot

  • Veke.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi reklamaatioon ([email protected]), mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Veke.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Veke.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Veke.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • Veken Kaluste ei vastaa
    1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
    4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Palautusohje

Täytä palautuslomake OmaVekessä.

VINKKI: Siirtyessäsi palautuslomakkeelle tilauksen seurantanäkymästä, saat palautuslomakkeen esitäytettynä!

Tuotteen palautus Tilauksen seuranta

Mikäli OmaVekessä esiintyy häiriöitä, voit tarvittaessa noudattaa alla olevia palautusohjeita. Tulosta palautuslomake tai kirjoita tilausnumero, yhteystietosi sekä palautuksen syy paperille ja lisää se palautettavaan pakkaukseen.

 

Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

Asiakaspalautuksena palautettavan paketin enimmäismitat ovat 300x120x60 cm ja max 35 kg. Palautuskulu 7,90 € vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. Myös Postilta noutamattomana palautuvista lähetyksistä vähennetään palautuskulu.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero.
  3. Vie pakkaus postiin ja ilmoita sopimusnumero 630082. Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.
  5. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta Postin toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on saman suuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Postilta.

Rahtitoimituksena toimitetun tuotteen palauttaminen

Palautuskulu kun tuote noudetaan pihalta 49 € ja asunnon sisältä noudettuna 89 €. Huom! Toistaiseksi Posti ei nouda asunnon sisältä Koronasta johtuen vaan asunnon ovelta. 

  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun [email protected] /p. 09 425 50420. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen ja tilaa Postista noudon. Posti sopii asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.

Noutopisteelle tai varastolle tehtävä palautus

Palauta tuotteet ensijaisesti Veken noutopisteelle tai varastolle. Jos paikkakunnalla ei ole Veken noutopistettä ja varastoa, voit palauttaa tuotteet myymälään.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero.
  3. Palauta tuote noutopisteelle tai varastollemme ja kerro lyhyesti palautuksen syy. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta noutopisteelle tai varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.

Ylös