Ladataan sisältöä

PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Autamme mielellämme kysymyksissäsi palautuksiin- ja reklamaatioihin liittyen. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi tältä sivulta olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Palautukset

  • Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt sekä hygiaania tuotteet, kuten tyynyt, peitot, lakanat.
  • Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
  • Tuote pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Voitte palauttaa postipakettina lähetettävät tuotteet postiin myyntikuntoisena ja alkuperäispakkauksessa Veken asiakaspalautuksena. Sopimusnumero: 630082. Liittäkää pakettiin mukaan omat tietonne ja palautuksen syy.

Jos haluat palauttaa postipakettina palautettavan tuotteen
  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena ja alkuperäispakkauksessa.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystietosi sekä tilausnumero.
  3. Vie pakkaus postiin ja ilmoita sopimusnumero 630082. Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.
Jos haluat palauttaa rahtina palautettavan tuotteen tai sopia noudosta
  1. Ennen tavaran palauttamista ota yhteyttä Veke.fi asiakaspalveluun puhelimitse: 09 425 50420 tai sähköpostitse: [email protected] Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen.
Rahan palautus
  • Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen Klarnalle.
  • Rahat palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun *. 
    (Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta. * = Toimituskulua ei palauteta rahtitoimitusten sisäänkannon lisäpalvelun osalta.)
Postin toimipisteeseen asiakaspalautuksena palautettavien tuotteiden palauttaminen
  • Asiakaspalautus paketin enimmäismitat 300 x 120 x 60 cm, max 35 kg -  palautuskulu 7,90 € joka vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta.
Postin rahtitoimituksena palautettavien tuotteiden palauttaminen
  • Palautuskulu kun tuote noudetaan pihalta 49 €
  • Palautuskulu kun tuote noudetaan asunnosta sisältä 89 €
  • Asiakaspalvelu tilaa Postilta noudon ja he sopivat asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.
Myymälään palautus
  • Myymälään tehdystä palautuksesta emme veloita palautuskulua.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Veke:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja palautuskuluilla.
Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Reklamaatiot

  • Veke.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi reklamaatioon ([email protected]), mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Veke.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Veke.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Veke.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • Veken Kaluste ei vastaa
    1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
    4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Ylös