Hyppää pääsisältöön

Veke-verkkokaupan sopimusehdot

Päivitetty 5.7.2023

1. Tilaaminen ja sopimuksen tekeminen

  • 1.1. Tilaaminen tapahtuu Veke.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla.
  • 1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
  • 1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
  • 1.4. Veken Kaluste on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Veken Kaluste on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

2. Hinnat

  • 2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Veke.fi verkkokauppa-sivustoilla.
  • 2.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
  • 2.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän ja toimitustavan perusteella.
  • 2.4. Myymälöihin tilatuista suurikokoisista verkkokauppaostoksista veloitamme maksun. Pienikokoisten tuotteiden nouto on ilmaista.
  • 2.5. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

3. Toimitus

  • 3.1. Veke on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Veke ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Veke ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
  • 3.2. Veke on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.
  • 3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Posti. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yleensä yhteyttä asiakkaaseen. Lähetys toimitetaan asunnon ovelle saakka vain, mikäli tuotteelle on ostettu palvelu kuljetus asunnon ovelle. Pihalle toimituksessa kuljetusyhtiö jättää lähetyksen jakeluauton välittömään läheisyyteen.
  • 3.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.
  • 3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Veke on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
  • 3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Veke ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
  • 3.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.
  • 3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Veken Kalusteen asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
  • 3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Veken Kalusteen asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

4. Henkilötiedot

  • 4.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Veke.fi asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Veke.fi asiakaspalvelukäytössä.
  • 4.2. Veke ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Veken Kaluste poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

5. Palautusoikeus

  • 5.1. Asiakkaalla on 30 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.
  • 5.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.
  • 5.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
  • 5.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Veke.fi asiakaspalveluun puhelimitse 09 425 50420 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@veke.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

6. Tuotteen vaihto ja palautus

Palautukset

Tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  • Tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen. Ilman alkuperäistä pakkausta, mutta muutoin myyntikuntoisesta tuotteesta palautamme 80% tuotteen hinnasta.
  • Liitä pakettiin mukaan palautuslomake täytettynä.
  • Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan valmistetut matot tai erikoiskankaalla tilatut sohvat sekä hygieniatuotteet, kuten tyynyt, peitot, lakanat ja petauspatjat.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä mahdollisella palautuskululla.
  • Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan mahdollinen palautuskulu.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Vekelle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja mahdollisilla palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Allergiasyistä tuotteella ei ole palautusoikeutta, mikäli tuotteessa on esim. eläimen karvaa.


Reklamaatiot

Veke.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi reklamaatioon, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Veke.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Veke.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Veke.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

Veken Kaluste ei vastaa

  • 1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista.
  • 2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa.
  • 3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
  • 4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Reklamaatiotapauksessa laita sähköpostia reklamaatio@veke.fi tai täytä verkkosivuiltamme löytyvä reklamaatiolomake

Palautusohje

Haluatko palauttaa tuotteen? Ei huolta, autamme sinua askel askeleelta. Aloita lataamalla palautuslomake, jotta voimme käsitellä palautuksesi mahdollisimman sujuvasti. Klikkaa vain alla olevaa linkkiä, niin pääset lataamaan lomakkeen:

Tulosta palautuslomake ja täytä tarvittavat tiedot huolellisesti. Jätä täytetty lomake palautuspaketin sisälle. Ethän kirjoita tietoja tuotteen myyntipakkaukseen. Kiitos, että huolehdit ohjeiden mukaan toimimisesta – näin varmistamme, että kaikki sujuu nopeasti ja vaivattomasti.

Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

Postipakettina toimitetun tuotteen voi palauttaa veloituksetta lähimpään Postin toimipisteeseen.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan täytetty palautuslomake. Ethän kirjoita tietoja tuotteen myyntipakkaukseen.
  3. Vie pakkaus postiin ja ilmoita sopimusnumero 630082. Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana. Säilytä Postilta saamasi palautuksen lähetystunnus mahdollista lisäselvitystä varten.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme (arvio 3-5 arkipäivää), tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen alkuperäiselle maksutavallesi. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta Postin toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on saman suuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@veke.fi tai p. 09 425 50420, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Postilta.

Rahtitoimituksena toimitetun tuotteen palauttaminen

Palautuskulu kun tuote noudetaan pihalta 49 € ja asunnon sisältä noudettuna 89 €.

  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun asiakaspalvelu@veke.fi tai p. 09 425 50420. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen ja tilaa Postista noudon. Posti sopii asiakkaan kanssa tarkemmasta noudon ajankohdasta.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan täytetty palautuslomake. Ethän kirjoita tietoja tuotteen myyntipakkaukseen.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme (arvio 3-5 arkipäivää), tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen alkuperäiselle maksutavallesi. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme.

Noutopisteelle tai varastolle tehtävä palautus

Voit palauttaa tuotteen myös Veken noutopisteelle. Jos paikkakunnalla ei ole Veken noutopistettä, voit palauttaa tuotteet Veken myymälään.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan täytetty palautuslomake.
  3. Palauta tuote noutopisteelle tai myymäläämme. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta noutopisteelle tai myymäläämme.

Myymälöiden ja noutopisteiden aukioloajat voit tarkistaa myymäläsivuilta

7. Takuu

  • 7.1 Asiakkaan tulee säilyttää Veke.fi lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
  • 7.2 Veke.fi antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
  • 7.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

8. Reklamaatiot

  • Veke.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi reklamaatioon (reklamaatio@veke.fi), mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Veke.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Veke.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Veke.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • Veken Kaluste ei vastaa
    • 1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    • 2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    • 3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
    • 4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

9. Muut ehdot ja vastuut

  • 9.1. Veke.fi ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Veke.fi ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
  • 9.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

Veke yritysmyynnin tilaus- & toimitusehdot

Yleistä

Veke yritysmyynti on suunnattu vain yritysasiakkaille, järjestöille ja julkisille tahoille, joilla on voimassa oleva y-tunnus. Tarjous sekä tilausvahvistus on yrityskohtainen ja salassa pidettävä.

Tilaaminen
  • Yritysasiakas voi tehdä tilauksen Veke yritysmyynnin, myymälän tai verkkokaupan kautta.
  • Tilaus on sitova.
Toimitus ja rahti
  • Myymälään tilatut tuotteet voi noutaa Veke-myymälästä. Henkilöllisyys todistettava tuotteita noudettaessa.
  • Toimitustapa voi olla myös Posti paketti tai rahti. Toimituskulut määräytyvät tilattavien tuotteiden määrän mukaan.
Hinnat ja maksaminen
  • Tarjouksella olevat hinnat ovat voimassa tarjoukseen merkityn ajan ellei muuta ole sovittu.
  • Veke yritysmyynti pidättää oikeuden hinnan muutoksiin.
  • Laskutus on mahdollista yritysmyynnin hyväksyttyä asiakasyrityksen laskuttamisen.
Maksun viivästyminen
  • Maksuviivästyksissä Veke veloittaa voimassa olevan korkolain mukaisen viivästyskoron.
  • Veke siirtää erääntyneen saatavan tarvittaessa perintätoimistolle perittäväksi.
Tuotteen vaihto ja palautus
  • Tuotetta ei voi vaihtaa tai palauttaa ilman erillistä sopimusta Veke yritysmyynnin kanssa.
  • Palautettavat ja vaihdettavat tuotteet toimitetaan alkuperäispakkauksessa kasaamattomina ellei muuta ole erikseen sovittu.
Reklamaatio ja takuu
  • Kuluttaja-asiakkaitamme koskeva takuu ei koske yritysten käyttöön hankittuja tuotteita.
  • Mikäli tuote on ostohetkellä viallinen on oikeus saada uusi, korjattu tai vastaava tuote viallisen tilalle.

Miksi ostaa Vekeltä?

Suomalainen verkkokauppa
  1. Tyytyväiset asiakkaat
  2. Nopeat toimitukset
  3. Monipuoliset maksutavat
  4. Luotettava kotimainen yritys
sanoma-pixel